Tuesday, March 28, 2006

שיעור מולדת

בשבוע האחרון יצא לי להיות שוב בבלגיה כנציג ספינת העבדים. הפעם השלשלאות הכבדות שמחוברות לצווארי שוחררו קלות וכך, חמוש בחליפה, עניבה (אני עדיין לא מצליח לעשות את זה לבד) וכרטיס אשראי של מלך הספינה יצאתי לחקור את התרבות המקומית של מכלן.
אחרי שסעדתי את ליבי בספציאליטה המקומי, Mechelen Cuckoo, פילה עוף (שהוזן בתרופות פסיכוטיות?) ברוטב בירה עם אספרגוס עטוף ברצועות בייקון, יצאתי לקרוע את מכלן של הלילה. אך, אבוי, הס פן תעיר, אין אף אפרוח ברחובות העיר. מה לעזאזל עשה פה אלי אוחנה כל השנים האלו?
אבל וחפוי ראש שבתי למלון ופתחתי את הטלוזיה הזעירה, זפזפתי קלות עד שנתקעתי על ערוץ מוזיקה מקומית. ואו אז, חשפה בלגיה בפני את שדייה האמיתיים.
Humo's Top 20, ה"להיט בראש" המקומי הצליח להפתיע אותי 4 פעמים בשעה בודדה;

במקום השני: dEUS – What we talk about. טוב, נו, הם בלגים. אם לא פה, איפה הם יהיו מקום שני? ובכל זאת, ריספקט.

במקום הרביעי: Hooverphonic – Dirty lenses. מאיפה זה בא? שני האלבומים הראשונים שלהם היו מופת טריפ-הופי ואז בא השלישי, The magnificent tree, שהיה יותר פופי ועדיין משובח. ואחריו הגיע אלבום הקונספט המקושקש על ג'קי קיין (צ'אן?). בשלב הזה איבדתי עניין והפסקתי לעקוב. מסתבר שהם הוציאו אלבום כפול לפני כמה חודשים. הראשון הוא שוב אלבום פופי ברובו, לא רע, אבל לא לקח אותי לשום מקום חדש או ישן. השני הוא רמיקסים של כל השירים מהראשון שעשה Alex Callier, חבר בהרכב ומי שהפיק להם את רוב הדיסקים. פה כבר הם נשמעים קצת יותר כמו מי שאני אוהב, אבל לא לגמרי. משני הדיסקים אפשר כנראה ליצור איזה אוסף ראוי לזכר ימי הטריפ-הופ השם יקום דמם. הנה עוד שיר שתפס אותי מהאלבום.

במקום השישי: A Brand – Hammerhead. מי? האמת, לא שמעתי עליהם בחיים עד לאותו ערב. איטס נבר מינד. איזה שיר בן זונה! עוד לא שמעתי את כל הדיסק כמו שצריך אבל נראה לי שיש פוטנציאל שוס היסטרי. הנה טעימות ממנו, ואם בא לכם עוד קצת תחפרו באתר שלהם או ב'חלל שלי' שלהם .

ובמקום כלשהו שאני לא זוכר ולא באמת אכפת לי: Gorki – Joerie. אין מה לומר, שיר מיותר לכל הדעות. היום אני כבר ממש מחבב אותו. ככה זה שרואים את הקליפ אובר אנד אובר אנד אובר. אם אהבתם את הגרסה המצונזרת (הא!) תנסו את זאת. לא תתאכזבו. אתם יכולים להגיד עלי מה שאתם רוצים, אבל אני לא יכול שלא להעריך איכות שהיא תלויה לי מול הפרצוף ומתנגדת לכח המשיכה בצורה כל כך משכנעת.

והנה כפפה: רועי, אם אני חזרתי עם החרא הזה משלושה ימים בבלגיה, אתה מוכן בבקשה להסביר לי איך אתה לא מריץ פה פינה שבועית על שבדיה?

0 comments: