Thursday, August 02, 2007

מעשיות היהודי הנודד – פרק ב

ושוב בארץ הקודש. כמו בכל ביקור, גם הפעם זכיתי לבלות לא מעט בעיר האבות (או לפחות אבא שלי) - חולון. כמה רומנטי לשבת על ספסל באחד מהגנים בעיר ולבהות בזקנות מדדות בדרכם לבית האבות, עם כדורי הטניס הירוקים המשופדים על רגלי ההליכונים שלהן. כמה מרנין לראות אמא צעירה וחטובה שואגת על בנה הרך ששיחק בארגז החול: "מה, התלכלכת?! תמות לא תקבל ספיידרמן! תמות!". כמה נוסטלגי לעבור מול המכבסה בשכונה ולהריח שוב את תמהיל הניחוחות הבלתי נשכח של כביסה רעננה וקקי טרי של כלב המרוחה על המדרכה מול הכניסה. אין כמו בבית.
רק דבר אחד הפריע לי. כל נסיונתי למצוא פסקול הולם לעירי הנאווה כשלו לחלוטין. כל כך התרגלתי לרחובות לונדון שלובשים צורה אחרת לצלילי המוזיקה המתנגנת באוזניי באותו הרגע. האמנם אין אף אלבום אחד, אף לא רצועה אחת שתוכל לרקום את רחובותיה לאריג אחד נסלח? התשובה בלתי נמנעת וכואבת: לא. לעיר כל כך תפלה ומאוסה עוד לא נכתב הפסקול המתאים וכנראה גם לא יכתב.
באותו ערב, חזרה בתל אביב, אחרי כמה גולדסטאר מרפרשות, הקצב התחיל להלום באוזניי בפראות.

Digitalism - Pogo
Teenage Bad Girl - Cocotte

8 comments:

erankatz said...

מה, "בית העלמין של חולון" לאהוד בנאי - לא מתאים?

Shachar said...

לא אם חבר שלך קבור שם, זה עושה טעם מר בפה

Anonymous said...

אהבתי את השני והוא מתאים ממש והראשון מפספס -לדעתי לפחות.
זה רעיון דווקא מגניב פסקול לחולון אם אני אמצא משהו מתאים אני אגיד לך

Roi said...

אני חושב שלחולון יש פסקול מאוד ברור וחד משמעי - מופע הארנבות של דוקטור קספר ובעיקר בואי דינה שלהם. לא רק שהקספרים חולונים ובוגרי איילון בדיוק כמונו - יש גם משהו פרברי קלאסי בכל השיר הזה. נכון שעל פניו הם הרבה יותר מגניבים ממה שהעיר ראויה לו, אבל זה היופי - ללכת בחולון ביום קייצי ולחשוב שהמגניבות הקספרית יצאה מפה, זה בדיוק התבלין שחסר בשביל להפוך את המקום לנסבל.

Shachar said...

נראה לי שזאת דוגמא קלאסית לטבע האנושי לשמר זכרונות טובים. אתה מייחס לעיר את הדבר הטוב ביותר שיצא ממנה (חוץ מהאוטובוס לתל אביב) ואם זאת, זה עדיין לא רעיון רע בכלל לפסקול. סחתיין

Unknown said...

רגע, שאני אבין, לא כיף לנו כאן בפילבוקס, בחולון?
מקום מהמם.

בחייכם, לעיר הזו כבר יש פסקול עם הקדשה ודואט עם ראש העיר (שלא נכנס לדיסק). זה אמנם יצא אחרי שכבר סיימנו תיכון, אבל בכל זאת
iron-sheep asset.

Anat said...

מעניין שבחרת פסקול לא עברי (ישראלי) לעיר מולדתך

לא גדלתי שם אבל ביליתי ארבע שנים מאוד מעצבות (הא הא יצאה לי בדיחה) בחולון והייתי אולי מדביקה להם את מוניקה סקס
אבל יכול להיות שזה בגלל שיצא לי לשמוע אותם הרבה בדרך...

Unknown said...

אני ילידת חולון (בת לירושלמית שעברה לחולון בגיל 6 וקיבוצניק אם כבר התחלתי בוידוי).
גדלתי שם עד הגיל המצער 13 עם משפחה מסביב כמו ב"קרובים קרובים", אבל גם אחרי היא נשארה אהבת נעורי ואני מבקרת אותה לעיתים תכופות.
איך אתה מעיז להכפיש את שמה ברבים??
עוד יחשבו שהיא פתח תקווה.

רוצה חוסר אופי ודליחות? בא לפרבר שהעיר הגדולה הקרובה אליו היא פ"ת. חולון גם ברגעיה הפחות יפים היא בעלת אופי.

אוטובוס ישיר לתל אביב ב-00:00.
וגם אחרי תנופת הבנייה החולנית שרוצחת את החולות אהובי ומתקפת הערסים המשובטים שנחתה עליה היא עדיין עיר מקסימה.

מוזיקה? אני באמת לא יודעת. משום מה נדמה לי שהכל יתאים לה. בל אנד סבסטיאן ליד בי"ס ביאליק, פס הקול של אמלי" אי שם בקריית שרת".

גם נוער שוליים יוצאי העיר.

ולענת- פיטר רוט משם. ועמיר לב. וירונה כספי. ורוקפור
http://mooma.keshet-tv.com/Moomap.asp?CityID=12