Saturday, February 14, 2009

עזה, המחזמר

בינות כל עשרות המיילים והר.ס.סים שמבשרים לי על בואן הקרוב של הופעות נפלאות, השתרבבה לה המלצה להצגה חדשה בעיר: Go to Gaza, Drink the Sea, קבוצה של בריטים ופלשתינאים, שחקנים, אמנים, מוזיקאים וכו' שיצרו מחזה מולטימדיה למען הזדהות עם המשבר ההומניטרי בעזה.
אני מניח שאין ישראלי שיכול לקרוא ידיעה שכזאת מבלי שיוצף ברגשות (כאלה או אחרים) אבל מכיוון שאני נפולת של נמושות, שחי לו בניכר הדבר היחיד שעבר לי בראש הוא – גוד דאמיט, אם זה היה מחזמר, הייתי הולך לראות את בשמחה! במשך כל שנותי פה, לא דרכה כף רגלי במחזמר, אבל מחזמר על עזה? זה יכול להיות מצחיק אפילו עוד יותר ממחזמר על איידס (גם לדוד שלי יש איידס!). לא זאת לא הציניות שבי, זה האסקפיזם מהעתיד לבוא. אפילו הגולה לא מציעה בריחה רחוקה מספיק מהנעשה בארגז החול הלבנטיני.
וכשאין לי מחזות זמר לברוח אליהם אני נאלץ להסתפק באלבום החדש של The Whitest Boy Alive. בדיוק שנה עברה מאז ההופעה האגדית שלהם, והציפייה לאלבום השני לא נשארה ללא מענה. ארלנד וחבריו הגרמניים ממשיכים לייצר פופ טהור שנשמע כאילו הוא שם רק כדי להשלים את את הקול המופלא של הוונדר-קינדר-בואנו ארלנד. הכל כל כך פשוט באלבום – בלי הפתעות, בלי התפתחויות ולרוב מינימליסטי בצורה שגורמת לו להשמע כמו דמו שקרי שהודלף במכוון. אבל אם רק תעצמו את העיניים לרגע ותקשיבו, תבינו את פוטנציאל הריקוד האדיר שטמון בקטעים האלה, כמה מעולים יהיו הרמיקסים שלהם ולאיזה מחוזות מטורפים אפשר לקחת אותם בהופעה.

The Whitest Boy Alive – Keep a Secret
The Whitest Boy Alive – Timebomb

בשביל להשלים את חווית ההופעה, גם הלהקה שחיממה את הילד הלבנבן, WhoMadeWho מוציאים אלבום נוסף שנשמע, גם הוא, המשך ישיר של קודמו. אולי מעט פחות נמרץ, אבל באמת שאין לי במה להאשים אותם. מכיוון שלהם חסרים את קול הזמיר ומשקפי האינטלקטואל של ארלנד, הם נאלצים שלא להסתמך על האיכויות הווקאליות והויזואליות בלבד ולפתח את הצד המוזיקלי קצת יותר. עוד לא הצלחתי להאזין לאלבום כמו שצריך מכיוון שפה אכן מדובר בגרסת דמו שגלשה לרשת שמלווה בבחורה דנית מחברת התקליטים שלהם שגוערת בי במבטא סקסי "It's the new WhoMadeWho, do not copy, baby, do not share…" באמצעו של כל שיר. אני אפר לרגליה של כל בחורה דנית שקוראת לי בובלה.

WhoMadeWho – TV Friend

ואם גם שני אלה לא מספיקים לכם בשביל איזה מסיבת בריחה קטנה בתוך סלון ביתכם אני ממליץ שתלכו לעזה ותשתו את הים או לפחות שתקבלו איידס.

0 comments: