Friday, February 06, 2009

מעשה בשלושה נמרים

אחד הדברים הכי יפים בשלג ששיתק את לונדון הוא שבבוקר אחרי, התגלו בחצר האחורית שלי עקבות של לא מעט חיות – ציפורים, סנאים, החתול של השכנים שמנסה לצוד אותם ואפילו שועלים, אבל רגע, מה זה? האם לשכן שלי יש בעית ציפורניים רצינית או שמא זהו נמר שמסתובב בלילות בחצר ביתי?
בעודי מגיף חלונות ודלתות ומתחיל לתור בגוגל אחר לוכד הנמרים הקרוב למגוריי, נתקלתי לחלוטין במקרה ב-Three Trapped Tigers. לא הרבה להקות אוחזות בשם שמעיד על קנקנם בצורה מדוייקת כל כך. השלישיה הלונדונית הצעירה הזאת גרמה לי לשפשף את אוזניי כלא מאמין אחרי ההאזנה הראשונה וחלוטין לשכוח מהסכנה האורבת בחוץ. בקלידים, גיטרה, תופים וסינתסייזרים הם מייצרים חומר מגובש, רהוט, מקורי וסוחף עד פליאה שנשמע כמו Ratatat מנגנים Mogwai ו-Battles במועדון ג'אז. האי.פי הראשון שהוציאו (האזנה מלאה) כולל חמישה שירים שנשמעים כאילו נלקחו מהאלבום השלישי שלהם.
וכשבפנים הכל רועש וגועש, וזכרונות ילדות מהכוריאגרפיה המופלאה שהמצאתי ל-Eye of the Tiger העצימו אותי, למי אכפת בכלל אם בחוץ מסתובב נמר. אתה סתם חתול גדול, לא מפחד ממך.

Three Trapped Tigers – 1
Three Trapped Tigers – 4

תוספת מאוחרת אחרי ההופעה של הנמרים אתמול בלילה:

שיזדיינו מוגוואי, שיזדיינו גם באטלס והגמדים המזמרים שלהם וראטאטאט עם השם המטומטם שלהם.
שיזדיינו גם Crystal Antlers שהיו אנטי קליימקס רציני אחרי ההופעה של הנמרים.
שילך להזדיין גם המתופף של שלושת הנמרים הכלואים שגם בהופעה חיה לא הצלחתי להבין מה לעזאזל הוא עושה. שתזדיין המכונת תופים שלו והלופים והתיפוף המושלם והבלתי נתפס שלו. אם אי פעם רציתי ללמוד תופים, איבדתי את כל החשק אל מול מפגן הראווה המוגזם הזה.
ושיזדיינו גם שני החברים האחרים של הלהקה שסיימו כל שיר אדומים ממאמץ ומזיעים כמו שחקני כדורגל. אתם גורמים לכל הופעה אחרת שראיתי להראות כמו טקס ט"ו בשבט בבית ספר היסודי שלי.
ושילך להזדיין הסאונדמן עם הווליום שגורם לשתי האוזניים שלי לצפצף יממה אחרי ההופעה. אפילו הוא לא הצליח לחרב להם את ההופעה.
שיזדיין הניו-רייב, הנויז והפוסט רוק. שלושה נמרים זה כל מה שהיה צריך בשביל לגרום לכל הסגנונות האלה ללכת ולהתחבא בפינה של חדר המזויקה.
ושילכו להזדיין חברות התקליטים שלא מבינות שמולם הלהקה שמגדירה את הסאונד מחדש ובוחרות להחתים עוד איזה להקת בריט-רוק שבלונית שתייצר שניים וחצי להיטים שכמה ילדים שיכורים יקיאו לצליליהם על נעלי האולסטאר הצבעוניות שלהם.
ושילכו להזדיין גם כל אלה שחושבים שהמוזיקה שלהם היא רק רעש בלתי נסבל. מותר לכם לא לאהוב את זה, אבל אל תתלוננו באוזניי על זה, גם ככה אני חצי חרש.

2 comments:

Anonymous said...

הלו הלו! לא להעליב את באטלס עם הגמדים המזמרים ואת מוגוואי. יש לכולם מקום.

Axi said...

גדול!
הקשבתי להם תוך כדי נסיעה על אופניים וזאת הייתה נסיעה נהדרת!