Thursday, June 14, 2007

יודונאצים וחיות אחרות

כל הקטע הזה עם אברום בורג לא עוזב אותי. לקרוא ככה פתאום, שחור על גבי מסך, דברים שאני מרגיש הרבה זמן והרבה מעבר להם גרם לבחישה רצינית בכל הנושא הזה של זהות יהודית וכל הקקי הזה. פתאום מצאתי את עצמי בדיונים בלתי פוסקים עם אחי במיילים ארוכים וקורעי לב על הגדרות, שייכות וזהות.
בשלב מסויים כבר הייתי משוכנע מהנימוקים הבדלניים של עצמי, והאמנתי שאני אזרח העולם הגדול, נטול צורך בהגדרות וחופשי לנדוד. ואז, בדרך מסתורית, הופיע אצלי יש מאין לינק להופעה חיה של Oi Va Voi מלפני שלושה שבועות. גם הפעם עלו דמעות בעיניי כששמעתי את Refugee. בעוד שבוע גם אתם תוכלו למרר בבכי מאושר בהופעות שלהם בת"א וירושלים.



ואם כל הקטע הזה של יהדות בוכיה לא עושה לכם את זה, אל דאגה, הנה אלטרנטיבה רפורמית; Emunah מביאים את הגירסה הדראם&בייסית, הברייק-ביטית וההיפ הופית של היהדות. החבורה הלונדונית הזאת כוללת בתוכה יהודי, פלשתינאי, פקיסטני, אירי ורוסיה. עד היום הם שחררו רק כמה אי.פים אך אלבום אין. בהופעה חיה עם רמקולים גדולים גדולים, כשהקול הנפלא של הרוסיה (שאני נשבע שלא יודעת מילה עברית למרות השירה) כבש את אוזניי והבאסים הלמו בי שוב ושוב בעצבנות, אני חושב שהרגשתי את היהדות איפשהו שם בעצמות. ככה זה, לכל דבר יש תמיד יותר ממופע אחד (חוץ מהקב"ה ואמא שלי) ואם מחפשים קצת אפשר אפילו למצוא איזה יודונאץ חמוד.

Emunah – Bum Ching
Emunah – Essa Einai

0 comments: