Sunday, June 17, 2007

פרה רומניה, קבב הולנדי

כל מה שיש לי לומר על ההופעה של הבלקן ביט בוקס זה: מה שרועי אמר. על החימום, לעומת זאת, יש לי כמה מילים להשחיל. חימום? לבלקן ביט בוקס? זה כמו לחמניות על השולחן כשאתה מחכה לסטייק של 800 גרם – מי צריך את זה בכלל? התשובה היא: תלוי כמה טובות הלחמניות.
הלחמניה הספציפית באותו הערב הייתה חתיכת מתאבן מפתיע; Miss Platnum היא טרנסילבנית עבת בשר עם קול של זמרת שחורה עבת בשר עוד יותר. יחד עם שתי זמרות ליווי שחורות, בתלבושת רומנית אותנטית, היא מפזזת בצעדים בלקניים קלילים ושרה על כמה שהיא אוהבת לאכול, על מרצדס בנץ ועל החיים בכלל. זה נשמע הכי גרובי ונראה אפילו עוד יותר מזה. אני לא חושב שאף אחד בקהל ראה את זה בא. כשזה נגמר, היה מי שאמר שהיה שווה לבוא רק בשביל זה (אני חושב שזה הייתי אני).



ואם כבר בבלקן עסקינן, לפני כמה שבועות קיבלתי מייל מפרנק. "נראה לי שתאהב את זה. ותעביר את זה גם לחבר שלך." הוא כתב. שורה מתחת הופיעה כתובת המייספייס של C-mon & Kypski. אני לא בטוח אם הוא שלח לי אותם בהקשר הבלקני אבל ברגע הקריאה הייתי משוכנע שזאת הייתה הכוונה. בכל אופן, סימון וקיפסקי לא קשורים לבלקן. הם גם לא משרד רואי חשבון ייקים כמו שחשבתי. הם בכלל מאמסטרדם והמוזיקה שהם עושים היא אלקטרונית פריסטיילית מאוד מגוונת שמזכירה לי קצת את פפה דלוקס. האלבום האחרון שלהם, Where the wild things are, מלא מעברים נונשלנטים בין סגנונות מפתיעים. היפ הופ, ג'אז, סרף, בלקני והרבה ביטים שתופרים את כולם. תודה פרנק, אני חייב לך (עוד) אחת.

C-Mon & Kypski – Make My Day :: Ft Pete Philly
C-Mon & Kypski – Circus :: Ft Amsterdam Klezmer Band

1 comments:

Anonymous said...

אהבתי מאוד את Miss Platnum!!