Sunday, August 17, 2008

דרקונים בשמי ברלין

אני לא אוהב מלונות, אפשר לומר אפילו מתעב. כלא מודרני לאנשים שמכרו את נשמתם למעסיק זה או אחר או כאלה שרוצים להשלות את עצמם בתחושת עושר בדויה ובזויה. פינוק? פיהוק. אני מניח שהתחושה נעוצה ביותר מדי לילות במלונות במנצ'סטר, לידס ושאר ערים סוג ב' ו-ג' באירופה במסגרת העבודה בשנים האחרונות.
בלובי של מלון בברלין (הפעם בחופשה), מכל המקומות שבעולם, חיכתה לי עמדת השמעה מוזיקלית מעוצבת עם אוזניות יוקרתיות ואייפוד מלא במוזיקה. במבט ראשון, זלזלתי, כמובן, שהרי ידוע שלמלונות אין שמץ של טעם מוזיקלי. הם אלה שטבעו את המונח מוזיקת מעליות והמציאו את קונספט פסנתרן הכנף שעושה קאברים מעליבים לשירים עלובים. אבל, היי, מה זה? העטיפות של האלבומים נראו מוכרות – ג'יימי לידל, סם ספארו, קירה נריס – לא רע! והיי, מה זה? את זה אני לא מכיר...
Little Dragon השבדים מנגנים צ'יל לאונג'י מהסוג הטוב, לא כזה שגורם לך לרצות לקבוע תור לטיפול פנים או לשתות קוקטייל כחלחל בלגימות מדודות. את אלבום הבכורה הם הוציאו כבר בשנה שעברה, וכמו רבים אחרים, גם אותו אני מגלה רק עכשיו. הסולנית של ההרכב הזה, ששרה גם עם Koop באלבומים הקודמים שלהם, היא אנומליה מרתקת: יפנית-שבדית ששרה בקול סול שחור וסקסי.
כל מה שאוכל להוסיף הוא שבזכותם, בפעם הראשונה בחיי, מצאתי מרגוע לעצביי השבריריים בעודי ממתין על ספת העור האדומה (עור של טלטאביז?) בקבלה כל אימת שיקירתי התעכבה בחדר (תגובת היקירה: אני הייתי מוכנה בזמן, אתה הקדמת. עכשיו תתנצל.)

Little Dragon – Twice
Little Dragon – Place to Belong

3 comments:

Anonymous said...

הפוסט הזה מזכיר לי את השיר של סבסטיאן טלר הצרפתי באירוויזיון האחרון (ותאמין לי שהיה לי תירוץ טוב לאיך נקלעתי לצפות באירוויזיון) - לא שהשיר החמוד הזה גרם לי להפוך למעריץ של טלר, ובוודאי שלא לרצות לצפות אי פעם שוב באירוויזיון - אבל נחמד תמיד לגלות מוזיקה טובה במקום הכי פחות צפוי

Anat said...

אולי הפוסט הכי רישמי שיצא תחת עטך המחודד אבל למטרה נעלה. בהצלחה שיהיה, והיי - ראית כמה נלהבים כבר מחכים לקנות כרטיסים (לפי התגובות בוינט)
מקווה שיהיה סולד אאוט!

Anonymous said...

עכשיו אני קולט שכנראה שגילינו אותם כמעט באותו הזמן, כי הקונכיה שבה שמתי שיר שלהם פורסמה 3 ימים לפני שעלה הפוסט הזה.
:)