Saturday, February 28, 2009

אני רק חזרה בשאלה

אני רוצה את העורלה שלי בחזרה. וגם את הכסף ששילמתי לרב שהכין אותי לבר מצווה. די, באמת. אין לי סיבה יותר להיות יהודי בעולם הזה. אני יודע, העם הנבחר והכל, אבל אני חושש שזה לא עובד בשבילי יותר. לפני שאתם צולבים אותי, כמו שעשיתם לישוע, רק רציתי להבהיר שלא המצב בארץ או האנטישמיות הגואה בממלכה (כך מספרת העיתונות בארץ) הם אלה שגורמים לי לחוש ככה. הטעימות מ-Travelling the Face of the Globe, האלבום החדש של Oi Va Voi, הן אלה שגורמות לי לקרוא בשמם בזעקת השבר היידישית המקורית ולבכות על אובדן הזהות הרופפת מלכתחילה שלי.
מה שפעם היה הקשר האישי שלי ליהדות, הזיקה הפרטית שחיברה אותי להיסטוריה של העם היושב בציון, נשמע היום יהודי כמו מדונה (אסתר בשבילכם). לא מספיק שאוי ואבוי התבוללו להם עם זמרת שוורצע, הם מצליחים להשמע כמו תלמידים בשיעור הראשון בסדנת קבלה. עצוב לי לומר, אבל נשמע כאילו המוזיקה שלהם כבר לא באה מאותו מקום פנימי, חסרה את הרוחניות, את החיפוש הטהור הזה אחרי הזהות, את הכאב שבתחושת השייכות האבודה, את האושר המהול בעצב ואת הכמיהה לבמבה בגולה.
אני רוצה לאהוב אותם, רוצה בכל נימי נפשי, והלוואי ואני טועה. מי יתן ומה ששמעתי עד כה הוא הרגעים הפחות טובים של האלבום אבל כרגע, לא נותר לי אלא להזדכות על התפילין, לארוז את הציצית וללכת אל חנות הדתות הקרובה לביתי כדי לבחור לעצמי דת חדשה. אני מתלבט בין שינטו (תמיד רציתי להתקרב לאסייאתיות) או ג'די (כמו חברי הגאון, שבטריק של שליטה במחשבות הצליח לגרום לבנקאי שלו לעשות מעשה בלתי יעשה).

Oi Va Voi - I Know What You Are
Oi Va Voi - Photograph :: featuring Dick Rivers
Oi Va Voi - Magic Carpet

6 comments:

Anonymous said...

אל תוותר על הדת כל כך מהר. מהאזנה ראשונה זו אמנם לא העבודה הכי טובה שלהם, אבל גם לא כזה שייסה.
נחכה לאלבום, ואם יבואו לכאן עוד כמה חודשים, כמו שהשמועה אומרת, אני מניח שניווכח בעצמינו. כל עוד הכנרת הפסיכית עדיין איתם, כמה גרוע זה כבר יכול להיות לייב?

ינון said...

האמת? לא הרגשתי כזה הבדל. פחות פאנקי, עדיין מריח מיהדות, אבל גם לא נורא. תמיד היה בהם משהו צ'יזי, אבל זה לא הפריע לי יותר מדי.

"i know what you are" לא רע. אני דווקא מחבב את הזמרת הנוכחית - מי יודע, אולי היא מצאצאי המלך שלמה...

ורנן - חשבתי שהקטע זה שכולם מפיצים שמועות מסביבכם, לא שאתם מפיצים אותם מאחד לשני :P

Anonymous said...

וואי כ"כ הגעלת אותי עם המשפט הראשון!!
תמיד רציתי להיות ג'דיי

Shachar said...

יואב - די נו, אתה לא בא לברית של בלנדר/ללה? יהיה מעולה

ינון - נראה לי שרנן התכוון תכנון יותר מאשר שמועה (לא תכנון שלנו דרך אגב, אלא של הלהקה עצמה)

Anonymous said...

בטח שאבוא!
זו תהיה הברית הכי שווה בלונדון
יכתבו על זה ב
time out Bulgaria
או
paparikash news

Anonymous said...

לדעתי אין סיבה לדאגה.
גם באלבום הקודם הסינגל הראשון והשיר שממנו התלהבו כל כך היה
YURI
שזה השיר החלש בדיסק לדעתי. אפילו בהופעה בירושלים הם ביצעו אותו פעמיים. אישית אני מתחיל את ההקשבה משיר 2.
אני מאמין שיהיה בסיידר.