Monday, September 20, 2010

הקיץ דוהה

אני מתכחש לסימנים. הימים מתקצרים? תעתועי תאורה ותו לא. קר יותר? אני עדין בטי-שירט. השמיים אפורים? היי, זאת לונדון פה, למה אפשר לצפות? יש דבר אחד בלבד שגורם לי להפנים את העובדה הבלתי נמנעת - ביום שבו אלבומי הפולק המלחששים מרימים את ראשם ומתחילים להשמע כפסקול המתאים ביותר לכל רגע ביום אני יודע שהסתיו בשער.

לעזאזל, שוב אני כותב פוסט על מזג האויר. האם זה העדר ההשראה או שמשהו בנורמטיביות הבנאלית האנגלית באמת דבק בי? אולי הנורמטיבות היא היא המקור לחוסר ההשראה?
לכל הרוחות, שוב אני נודד למחוזות פילוסופיים אינטרוסקפטיביים. פעם יכולתי פשוט לכתוב על מזג האויר בלי להיות מודע לעצמי כל כך. גם על מוזיקה.

אחת לשנתיים לערך, מאט סוויט, א.ק.א Boduf Songs, מוציא אלבום שנע בין קודר לקודר מאוד. ביחס לאלבומים הקודמים אפשר לומר ש- This Alone Above All Else In Spite Of Everything נשמע כמעט אופטימי. לא לגמרי החומר שמומלץ לאנשים שנפרדו מיקיריהם אך עם זאת, הסתיו, לכשיגיע למחוזכם, אם יגיע למחוזכם, ירגיש נכון הרבה יותר איתו באוזניים.

Boduf Songs – Decapitation Blues
Boduf Songs – They Get On Slowly

אם התגברתם על הדחף לחתוך את הורידים, תוכלו להמשיך הלאה ל-Musee Mecanique. שנתיים נדרשו להם לחצות את האוקיינוס מאמריקה לאנגליה ואת אלבום הבכורה שלהם זכיתי לשמוע רק לאחרונה. נעים, נוגה ורך הוא עושה בדיוק מה שאלבום סתיו אמור לעשות ומכין אותי לחורף - גורם לי לקונן בתוך עצמי ולרפד את דפנות ליבי בפוך אווזים.

Musee Mecanique – Like Home
Musee Mecanique – Two Friends Like Us


Ora Cogan עשויה להראות כבת דודתה היהודיה הקנדית של אוליב אויל, האוחזת בגיטרת נפח גדולה למידותיה, אך אם תטו אוזניכם לאלבום האחרון שלה The Quarry, תגלו שצליל הגיטרה הזה הוא בן הלוויה המושלם לקול הצלול והמרוחק של השירה שלה. השילוב של שני אלה עוטף אותי תחושת ריחוק-ריחוף, מעין שירים שעוברים לידי במכוון כי אם היו קרובים יותר היו כואבים מדי.

Ora Cogan – In the Dark
Ora Cogan - Lilly

לא עבר חודש מאז כתבתי על Smoke Fairies, עברו חודשיים, והנה הגיע Through Low Lights and Trees, האלבום החדש והמיוחל. עוד לא שבעתי מאלבום ההופעות וכבר אני זוכה אחד נוסף. קשה לעכל כל כך הרבה מהטוב הזה. שוב נשים קטנות עם גיטרות גדולות והרמוניות מלאכיות. כאלה שמראות שמה שהיה יפה פעם יכול להיות גם יפה היום, בלי נוסטלגיה ובלי הומאג'ים.

Smoke Fairies – Strange Moon Rising
Smoke Fairies – Devil in My Mind

5 comments:

Anat said...

הסתיו פה לצערי הרב, ואין רע בלכתוב על מזג האויר
נושא ראוי

נמרוד said...

כל האלבומים שהזכרת ראויים בהחלט, אבל מאט סוויט הפיל אותי מהרגליים לחלוטין. שמעתי את האלבום הקודם שלו ואפילו כתבתי עליו בבלוג, אבל נראה לי שהאחרון עולה עליו בהרבה (נראה לי שהייתי מצליח להתעלם ממנו אם לא הייתי רואה את ההמלצה שלך).

לימודי עיצוב גרפי said...

מוזיקה מצויינת שבהחלט מתאימה למזג האוויר החורפי שפקד אותנו

מדלה said...

מוזיקה נפלאה

Unknown said...

איזה יופי של טיפים מוסיקליים!!
יש פה חומרים ממש טובים שאני נחשף אליהם פה לראשונה.
בתור מי שמתעסק ב מוסיקה לאירועים
אני בהחלט מתכוון להשתמש בזה...