Wednesday, April 15, 2009

על חשבון שעות שינה

באופן פרדוקסלי לחלוטין, על אף ששעות הערות שלי ביום הולכות ומתארכות, שעות ההאזנה למוזיקה הולכות ומצטמצמות. משהו שקשור בווליום ובאופי המוזיקה שאני שומע גרם להנהלת הבית (שאיני נמנה עמה) לשלוח אותי לחבוש אוזניות. וכך אני מוצא עצמי מאזין למוזיקה במחתרת בחדר השינה, וכותב פוסטים בגלות באמבטיה. ההצגה חייבת להמשך. הדבר החיובי היחיד בכל הסיפור הזה הוא שהמציאות החדשה מחייבת אותי להיות הרבה יותר יעיל ומרוכז במה שאני שומע, מה שגורם לחרא לצוף מהר ולדברים המוצלחים לזהור באור יקרות.

BLK JKS הם דוגמא טובה לזהב גולמי שכזה. אחרי כל גל הלהקות שרוכבות על הצלילים הדרום אפריקאים (Vampire Weekend, Abe Vigoda וכו') הגיע הזמן לנציגים מארץ המקור עצמה. עד כה הבלק ג'קס שיחררו EP בודד והוחתמו ב-Secretly Canadian (קצת אירוני, אבל עדין החתמה מעולה ללייבל אינדי שכזה). קצת כמו Mi Ami מהפוסט הקודם, שאת המוזיקה שלהם בכלל אי אפשר להתחיל ולקטלג, גם הבלק ג'קס יוצרים בלנד מיוחד שדוחף את המקוריות לקצה בעידן פוסט פוסט מודרניסטי שבו הכל מועתק, ממוחזר או שאול. מבלי דמיון מוזיקלי, יש בהם את אותה הרעננות שהביאו TV on the Radio לעולם. הכושים עושים את שלהם, תעשו שהם ישארו.

BLK JKS – Mystery
BLK JKS – Lakeside

ואם אני כבר פה, זה יהיה זמן טוב לספר לכם ש-Alpha, אותו צמד נושן מבריסטול שלא מפסיק להוציא אלבומים נפלאים כבר שנים, הוציאו EP חדש, מה שבוודאי לא מסעיר אף אחד, אך אם אספר לכם שהם בקרוב משחררים את Two Phazed People, אלבום משותף עם Horace Andy אולי אגרום לכמה אוזניים להזקף. כן, אותו דוד ג'מייקני חביב שמסרב להזדקן ונראה שמקליט יותר אלבומים מאשר סמואל ג'קסון משתתף בסרטים, בא להציל לאלפא את הקריירה. חידוש לא תמצאו פה, התענוג, לעומת זאת, מובטח.

Horace Andy & Alpha – Storm
Alpha – Ariel

4 comments:

Avner said...

לא על חשבון שעות שינה, החיים ממשיכים ואני עושה יותר...

Shachar said...

בחייאת אדון קונג פו, אתה לא עשית כלום לפני כן, מה החוכמה?

Avner said...

מר "מוזיקאלי ומגניב " היקר.
אחרי שהתבכיינת על הילד וכמה קשה לך, רציתי להזכיר לך שגם הילד הוא עשיה, קרי אתה ישן פחות, אתה בהחלט עושה יותר.
אתה יכול להכניס לפה קטע שמתחיל בתוציא את הראש מהתחת, ומסתיים במוסר השכל כלשהוא.

דרך אגב, המחווה שעשיתה לידידנו מהמעבדה יפה מאד בעיני. לקרוא לבנך הראשון על שם המשפחה של חבר טוב זה פשוט יפה :)
אתה מייצג בעיני את ישראל היפה, למרות שאתה חצי תימני.

נמרוד said...

צ'מע ידידי

יש שני סוגים של המלצות אצלך - כאלו שמגלות לי שמות חדשים ומשמחים, וכאלו שמקדימות ומייתרות את הפוסט שלי באותו נושא. הבלק גקס שייכים לצערי, לסוג השני - בניתי על זה שהעולל יאט את הקצב שלך, אבל התבדיתי.