Saturday, December 13, 2008

זה לא יגמר עד שלא אספר

סיכומי שנה? איך אפשר בכלל לחשוב על לסכם את השנה כל כך מוקדם? רק עכשיו אני מתחיל להנות ממנה, מגלה שבוע אחרי שבוע אלבומים שהופכים את החיים שלי יפים יותר. כבר חשפתי בעבר את השעמום הגורף שלי מקדחת הסיכומים והצורך בלארוז מהר מהר את השנה רק כדי לרוץ קדימה ולסמן את הלהקות המבטיחות של 2009. תנו להתענג, להעביר את האצבע על הצלחת וללקט פירורים אחרונים, לתת לארוחה הדשנה הזאת לשקוע לפני שרצים לעוד אחת. אז על הצלחת שלי נשארו שתי חתיכות לא קטנות בכלל וקשות לעיכול אבל משהו אומר לי שזה עניין של טעם נרכש. באופן שכבר אינו מפתיע בכלל שתי הלהקות מברוקלין שבאמת הגזימה לגמרי בתנובתה השנה.

את Gang Gang Dance אין לי אפילו המילים להתחיל ולתאר. Saint Dymphna, אלבומם השלישי, הוא אוסף אקלקטי של סגנונות והשפעות שמוגש בצורה מאתגרת עד שבשמיעה ראשונה לא צלחתי אף לא שיר אחד עד סופו ואף על פי כן בסוף ההאזנה הייתי משוכנע שאני מחזיק יצירה אדירה בידי. מוזיקה שנשמעת כמו ניו יורק עצמה - כור היתוך של אינסוף סגנונות שמצליחים להתקיים אחד לצד השני באופן בלתי מוסבר, לצרוך ממך אנרגיה מטורפת ולהותיר אותך מותש. תחשבו על תאונה חזיתית של Yeasayer עם Santogold ומכונת פקמן. מוזיקה אלקטרונית וגם לא, סמיכה, עם השפעות ערביות, אפריקאיות, הודיות ובכל פעם שנדמה שכבר התרגלתם הם GGD יקחו עוד פניה ימינה ויגלו צד נוסף שלהם שעוד לא ראיתם. לא אמרתי כלום, אני יודע. תצטרכו לדגום לבד, קחו נשימה עמוקה לפני.

Gang Gang Dance - First Communion
Gang Gang Dance - House Jam

אם לא שבעתם מאקלקטיות גשו ל-Blood Moon, אלבום הבכורה של Apes & Androids. ניו-פופ, ארט-רוק, וגם אלקטרו נמצאים שם למכביר, לעיתים כולם יחדיו באותו השיר וגורמים. הקופים והאנדרואידים הם מהזיקיות המוזיקליות הזאת שמשנות את פניהן לחלוטין; רגע אחד הם The Police, באחר The Rapture וכשחשבתם שכבר הבנתם הם פתאום הופכים ל-Queen. עושר מוזיקלי נפלא שדורש, כמו אצל כנופית ההרקדה למעלה, הרבה פתיחות מוזיקלית ומנה גדושה של סבלנות. הנה שתי דוגמאות שמייצגות בקושי את מה שקורה באלבום.

Apes and Androids - Make Forever Last Forever
Apes and Androids - Nights of the Week

ואם לא אהבתם אף אחת משתי הלהקות, זה בסדר גמור, בסה"כ הגשמתם את דיאגרמת האליטיזם המוזיקלי שמתנוססת על הטי שירט המבריקה ביותר בעולם שנלבשה על ידי רוי מ-IT Crowd בפרק מהשבוע שעבר (ובשבוע הבא צפויה להתווסף לגרדרובה שלי).


3 comments:

Anonymous said...

לרגע חשבתי שיש עונה חדשה...
שבוע טוב!

Anonymous said...

אולי כדאי לפרסם את סיכומי השנה שעברה מאשר סיכומי השנה? חשבתי על זה בעצמי.

בכל מקרה, תודה על ההמלצות, אבל זו לא כוס התה שלי. בכלל, אני היחיד בארץ שלא אוהב את מוזיקת ההייפ האופנתית חסרת הרגש מניו-יורק?

Anonymous said...

בואנה שמעתי Apes & Androids
ואני כולי באקסטזה מוזיקלית כרגע
זה ענק!!!!
לפחות השיר הראשטון שפירסמת