Thursday, February 09, 2006

II סיפור של חורף

למי שעוקב, בחורף הסקנדינבי יש כמה דברים יפים. ברוכים הבאים לצד האפל.
אני בדרך הביתה מהעבודה. שבוע אחרי הפוסט הקודם. יורד שלג. כבר אמרתי שאני אוהב שלג של פתיתים גדולים? אז כבר שלושה ימים שלא מפסיק לרדת שלג אבקתי ומעצבן. אני לא מבין הרבה בזרמי אוויר, רוחות וכדומה, אבל נראה לי לא הגיוני שלאן שאני לא פונה הרוח תעיף לי שלג קטן ישר לעין. לא יכול להיות אני משפיע עד כדי כך על מערכת האקלים. ובכל זאת זה בדיוק מה שקורה. אני מסתכל למעלה ונכנס לי הרבה יותר שלג לעיניים. Mental note – don’t look up.
וזה עדיין לא החלק הגרוע. גם לא זה שבגלל שלא נורא קר אז השלג הופך לבוץ אפור ורטוב. השבדית קוראת לזה "ערימת מים מלוכלכים". רק כדי שיהיה ברור, מלוכלכים כמו מים ששטפו איתם מנוע של לאדה 75'.
חדי האבחנה שביניכם שמו לב שאמרתי שלא כל כך קר. כולה 2-. לא כל כך קר. אני אמרתי את זה, אני שרגיל ללכת לים בנובמבר, לא איזה ילדה ויקינגית ששותה אנטי-פְריז לארוחת בוקר מגיל שלוש. זה בגלל שבני אדם הם יצורים שרואים את העולם באופן יחסי, ובאופן יחסי ל-13- אני עומד על כך ש-2- זה לא כל כך קר.
בכלל, נראה לי שכל עניין הקנה מידה נדפק לי לגמרי. אני מוצא את עצמי חושב שחבל לא לצאת החוצה כשיש יום יפה. יום יפה זה מה שקורה פעם בשבועיים-שלושה כשאין עננים והשמש זורחת וזה בדרך כלל מלווה בנפילה חופשית של הטמפרטורות לכיוון הדו-סיפרתי האידיוטי. ואני שוקל ברצינות לצאת להסתובב בחוץ במזג האוויר המגוחך הזה.
מה שבאמת הורס לי את היום זה הקרח. בלילה יורד שלג. בבוקר אנשים הולכים ברחוב ומהדקים את השלג טוב טוב עד שזה כבר לא ממש שלג, אלא יותר כמו ברד דחוס. ואז בלילה הבא יורד עוד שלג. אחרי שלושה ימים כאלה כל המדרכות מכוסות שכבה לא אחידה של 6-3 ס"מ קרח חלקלק ומעצבן. באמצע דצמבר אני נפרד לשלום מהמדרכה, ניפגש במרץ. בשביל לצלוח רחוב צריך נעלי טרקים, הרבה ערנות ולא מעט מוטיבציה.
עכשיו, אם להודות על האמת אין לי ממש שום שיר שקשור לכל הסיפור הזה, אבל השיר שבא עם פוסט החורף הקודם לקוח מהפסקול המגניב בעליל של Jarhead וכך גם אלה שפה למטה. יש שם אסופה של כמה שירים לא חדשים בכלל אבל כששומעים אותם עכשיו פשוט אי אפשר להתכחש למגניבותם הבלתי מעורערת. לצד Don’t worry, be happy האלמותי וטום ווייטס (שכבר קיבל ממני את הכבוד הראוי לו) יש שם גם את T-Rex ו-Public Enemy, אבל אלה שבאמת הכי מגניבים הם Naughty by nature וקנייה ווסט שהשיר שלו מלווה גם את הטריילר. לשמוע רק בווליום גבוה מאוד.

Naughty by nature – OPP

Kanye West – Jesus walks

1 comments:

Shachar said...

הגיע הזמן שמישהו יקמבק את השיר הזה של נוטי ביי נייצ'ר. מיותר להגיד שאצלי הוא אף פעם לא לקח הפסקה.
כל הסיפורי חורף שלך מעוררים הזדהות חזקה (באופן יחסי כמובן) אצל חבריך באי השכן