Tuesday, July 28, 2009

מדיום וול פולק

כשאתה מוצא את עצמך עושה ברביקיו בגשם קיצי מרענן אתה מבין ששום דבר הוא לא מה שהיה פעם. העולם כמו שאתה מכיר אותו השתנה ואתה ביחד איתו. לפעמים שומן עסיסי שנוטף על גחלים לוחשות זה מה שמעודד תובנות. חזיר שלם היה צריך להטחן וחתיכות קטנות ממנו להעטף בניילון בשביל שהאסימון הקוסמי הזה יפול. ואני? אני בסדר עם זה. נעים לי. גם עם החזיר וגם עם הגשם. כל מה שנשאר לי הוא לתבל את הארוחות בפולק של קיץ והחיים שלי יפים.

Forest Fire הם אלה שנתנו לי השראה בעודי מנסה להדליק את הגחלים (טוב נו, לא באמת אני הדלקתי אבל ההשראה עדין הייתה). פולק-רוק עצל, כמעט מרושל אבל מלא רגש. לו ריד היה גאה בהם. גם בוב דילן. למעשה, סיכוי סביר שהוא כתב להם את השירים. למרות השוני בין הקטעים באלבום הבכורה שלהם, Survival, הם מצליחים להתמזג אחד לתוך השני במעין עייפות וכבדות נעימה שכזאת. כוס הויסקי האחרונה לסגור את הערב.

Forest Fire – Slow Motion
Forest Fire – Through My Gloves



האלבום של Here We Go Magic, נדחק הצידה לפני כחודשיים-שלושה אחרי שהתוייג כהחמצה. יותר מדי קטעים אינסטרומנטליים פסיכדליים מתישים וצליל בעייתי הרגישו כמו אלבום חצי אפוי. הכל השתנה כשראיתי הופעה חיה שלהם. כמו ההבדל בין נתח בשר חי לסטייק עשוי מדיום. פתאום הכל נכון, הסאונד נפלא, השירים מרתקים והבסיסטית והקלידנית מעוררות תאבון לא פחות. אם נדבוק במטאפורות מעולם הגחלים, גם פה, הכל תלוי בהגשה. אם יש לכם את היכולת כמעט ולחוש בטעמו של הסטייק על קצה לשונכם כשאתם רואים פרה באחו, השירים הבאים בשבילכם.

Here We Go Magic – Fangela
Here we Go Magic – Only Pieces

ואחרי ארוחה מדושנת שנשטפה בבירה ותובלה במוזיקה איכותית הייתי מוכן ללכת לראות את Strange Folks בהופעה חיה. בפעם השלישית בחודש האחרון. אבל להם עוד יגיע פוסט משל עצמם.

3 comments:

פרנק זעתר said...

איזה יופי. המון תודה על
Here We Go Magic,
הם נהדרים.

Roi said...

Dude, seriously, and you have a problem with female singers? These Forest Fires, I say let 'em burn. Let the muthafucka burn. Can't people bother to sing well anymore? At least nice? Or if you simply can't, why don't you find yourself a singer that can actually keep a tune, and preferably with a voice that is not too disturbing...

Seems like any 14 year old black girl with a pseudo African name can help them tremendously. Go Keyoncé!!!

נמרוד said...

בשבוע שעבר ניסיתי לאתר את האלבום של
Friendly Fire
ללא הצלחה, רק כדי לגלות אתמול שכבר לפני כמעט שנה האלבום הוצע להורדה חינמים ע"י הלהקה ומאז הוא שוכב מיובש על הדיסק הקשיח שלי ומחכה להישמע שנית.

בכל מקרה, עוד לא החלטתי מה דעתי עליהם, למרות שאני, בניגוד לרועי, דווקא חובב שירה מרושלת (כיאה למעריץ של פייבמנט, הלהקה עם הצליל העצלן בהיסטוריה).

בנוגע ל
Here We Go Magic

יש שם כמה נתחי סינטה ופילה באלבום, חבל רק שצריך לעבור דרך כמה קילו של בשר נקניקיות בדרך אליהם.