Friday, July 24, 2009

נאצים vs. באסים

מאז הדיג'יי סט של נוטוויסט בשבוע שעבר אנשים לא הפסיקו לשאול אותי אם אני יודע מה היה הקטע בעברית שמרטין גרטשן (Acid Pauli) סימפל. מסתבר שמדובר בראיון של תמיר אלברט ברדיו, איפשהו בשנות השמונים המאוחרות, בו הוא מתלונן על כך שאין באסים ברדיו בארץ וגם במועדונים וכנראה שהסיבה לכך היא שמישהו לא רוצה שאנשים ישמחו.
בארוחת הערב לפני הסט, מרטין, שהתוכן של הראיו סיקרן אותו לחלוטין, שאל אותי בשיא הרצינות אם זה אכן נכון שהמדינה מנעה מהרדיו וממועדונים לנגן באסים ואם זה עדין ככה היום. עניתי לו כמובן שלא היו דברים מעולם ובשונה ממזרח גרמניה, ישראל בשנות השמונים הייתה מדינה נאורה ופתוחה (זה רק לאחרונה שהפכנו נאצים מסריחים). האמת שיותר מהכל אני רוצה לשמוע את מה שיש לתמיר אלברט לומר על הקטע הזה והרפרנס ההזוי אליו.


למי מכם שלא היה שם, הפסדתם רגע היסטורי – זאת הייתה הפעם הראשונה שהאחים אייקר פרצו עם שירים לתוך הדיג'יי סט של מרטין ולא רק זה, זה גם היה אחד מהסטים הכי מחוננים שיצא לי לשמוע בחיי. ואם לא הייתם שם וגם לא פקדתם את ההופעה, הפסדתם את אחת ההופעות הכי טובות שנראו בארץ. אני יודע, אני לא יכול להגיד את זה, זה לא אמין. אל תסתפקו במילים שלי, תקראו את מה שמיכאל רורברגר כותב (ועוד שלל ביקורות נלהבות נוספות בתחתית העמוד). אם יורשה לי רק משפט אחרון, רק בכדי שלא אשמע עוד תלונות בנוסח "איזה בעסה שלא באתי להופעה, דווקא רציתי", עשו לעצמכם טובה ובואו להופעות שלנו. כל אחד ואחד מהאמנים שאנחנו מביאים נבדק בהופעה ואלא אם כן הוא קיבל הרעלה מאיזה חומוס מקולקל או כוויות מדרגה 2 מהשמש התל אביבית, צפויה לכם חוויה היסטרית.
עד כאן לפרומושן עצמי, ממחר חוזרים פוסטים על מוזיקה (והעובדה שנעלמתי מכאן מעידה על כך שכדאי לכם להתחיל ולחסוך כסף לעוד הופעות...)

About the Bass – excerpt from an interview with Tamir Albert

4 comments:

Yotam H. said...

זה לא מהתכנית המיתולוגית בערוץ הראשון "בענין הבאסים"?

http://www.youtube.com/watch?v=h6C7KnC-tg0
http://www.youtube.com/watch?v=iMQXIsmQEuY
http://www.youtube.com/watch?v=sevF0yhxRCA

די בטוח שכן

עידו שחם said...

בהחלט היתה הופעה מעולה ודי ג'יי סט אדיר. חוץ מהסמפלים הישראלים שהפתיעו אותנו לגמרי היו שם שילובים בלתי אפשריים אך חלקים לגמרי בין סווינג משנות העשרית להאוס לפופ לאלקטרוניקה. לאחר הסט שאלתי את מרטין לגבי הסמפלים והוא אמר שהוא מכיר מישהו מהארץ שהמליץ לו על מוזיקה ישראלית ושהוא אוהב לתת מהתרבות המקומית בחזרה למקום שהוא נמצא בו, ולשים אותה בהקשר חדש. פאקינג גאון.

חבל שלא היו שם הרבה אנשים לחזות בטירוף הזה, מצד שני בכל האירועים הבאמת גדולים משתתפים מעט אנשים. כמו שנאמר בסרט האדיר אנשי המסיבות, כמה אנשים השתתפו בארוחה האחרונה של ישו? ובהופעה הראשונה של ג'וי דיוויז'ן?

Shachar said...

יותם - שיחקת אותי לגמרי. סחתיין על הרפרנס האדיר. ישבתי עכשיו לצפות בכל הכתבה שהעלתה זכרונות מהופעות בלוגוס, ברוקסן ועוד כמה כאלה שרק מזדקנים עוד זוכרים.

עידו - אם אני זוכר נכון, אתה זה שאמרת לי שמה שהוא ניגן נשמע כמו אחד מהסגנונות על
החולצה הזאת

pilossof said...

יותם כל הכבוד
נוף ילדותי, התמימות שנברה בדיוק כמו שאני זוכר אותה
תודה