Saturday, August 12, 2006

משען פרוג'קט

נורא רציתי לכתוב כמה Gotan Project מעולים, וכמה חבל שהאלבום האחרון שלהם Lunatico זכה להתעלמות, וכמה למרות שההייפ נדד מהם למקומות אחרים הם עדיין יופי וממשיכים לעשות משהו שעובד. אז רציתי. ההופעה שלהם בטח לא נתנה סיבה לכתוב משהו שכזה. אם כבר, אז יש לי את כל הלגיטימציה להגיד לכם שאם אהבתם את האלבום שלהם, יופי. אתם מוזמנים לוותר על ההופעה.
יום שבת בערב, ה-Shepards Bush Empire מפוצץ לחלוטין. הקהל מחכה הרבההה זמן. משום מה אין להקת חימום. האנגלים לא באים לשחק; הם רוצים דם, יזע ותמרות עשן (וגם תמורה לכסף שלהם).
חברי הפרוייקט עולים לבמה בחליפות לבנות הדוקות ועניבות אדומות, משדרים רצינות תהומית לפחות כמו לפני תחילת קונצרט של הפילהרמונית ביד ושם. אני לתומי חשבתי שכל הלוק הזה נועד לתת קצת ריספקט למסורת הטנגו וברגע שההופעה תתחיל להיות קונטרסט לאנרגיות המתפרצות שלהם. אז חשבתי; 3 כנריות, צ'לן, פסנתרן, אקורדיוניסט, גיטריסט, זמרת ושני דיג'איים (שהם הגוטאנים המקוריים). חתיכת תזמורת וירטואוזית מפוצצת בכשרון. ובמקום לנצל את כל הקונסטלציה הזאת ולפרק לשפרדס בוש את הצורה עם אנרגיות לטיניות שיחרכו את הרצפה, גוטאן נתנו הופעה עם שיק של בית מרקחת. הכל היה מדוייק, מקצועי ומרהיב ובאותו זמן צפוי, פושר וחסר מעוף לחלוטין. חבל.
אני מודע לזה שזה נשמע כאילו מסתמנת מגמת קנטרנות כרונית אצלי, אבל באמת, ציפיתי להופעה שתגרום לי למשוח את השיער בברילנטין, לגדל שפמפם ולהתחיל לקרוא לעצמי חורחה, וקיבלתי משהו שגרם לי לרצות ללכת לערב ריקודים סלוניים באודיטוריום של בית האבות הקרוב למקום מגורי.
אחד הדברים שהכי אהבתי בהופעה הוא הפתרון היצירתי שלהם להעדר פרסונל; במהלך כל ההופעה הוקרן על מסך ענק מאחוריהם כל מיני וידאו-פארטס (אני תמיד בעד). כשהם התחילו לנגן את Mi Confesión, כנראה השיר הכי מוצלח מהאחרון שלהם, התמונות האבסטרקטיות התחלפו בוידאו של שני הראפרים החסרים בגודל על טבעי מבצעים יחד עם הלהקה את השיר בתזמון מושלם. לא רע בכלל.
למרות שהרושם של ההופעה נגמר כמעט לחלוטין בשניה שיצאתי מהאולם, די נהניתי. לקראת הסוף ובהדרן החברה העלו הילוך ונשמעו קצת יותר כמו שקיויתי שהם ישמעו – נמרצים, מאלתרים, סוחפים. הייתי אומר טו ליטל טו לייט אבל ההופעה נגמרה ב-22:15, שעה מגוחכת אפילו בלוחות הזמנים של תושבי האי.
אז כנראה שלא כל הלהקות בנויות לרגש אותי בהופעה חיה, זה בסדר. אבל אם להיות כנה הם ממש בון בון ולא בא לי ללכלך עליהם. בעצם, תשכחו כל מה שאמרתי. שמעתם אתם האחרון שלהם? אלבום תענוג. כבר מזמן רציתי להגיד את זה ולא יצא.

Gotan Project - Mi Confesión
Gotan Project - Criminal


1 comments:

Merlin said...

Saw Gotan Project last night at the Hollywood Bowl and they were amazing.