Wednesday, September 13, 2006

אוזניים מורעלות

אז כמו שרועי אמר, חזרתי מחופשה (עד כמה שביקור בארץ יכול להיות כזה). ואני מתפרק. זה התחיל בדלקת בשתי האוזניים שאני חושד שנגרמה בשל עודף חשיפה לגלגל"צ בעל כורחי או מכך שהגוף שלי איבד את חסינותו בפני מי הביבים של חוף שרתון. הדרך משם לקריסה טוטאלית של כל המערכות הייתה קצרה.
המפתיע בכל הסיפור שאחרי שבועיים הרחק מהאי ממש שמחתי לחזור. לא שהיה לי רע בפלשתינה, חס ושלום, אבל מסתבר שלונדון נכנסה לי מתחת לעור יותר ממה שחשבתי. זה עלול להשמע מוזר, אבל מה שגרם לי לתובנה בשילינג הזאת הם הריחות; הריח הרענן של העצים והשיחים אחרי הגשם, הריח של האויר הדחוס והחם של הטיוב, הריח הכל כך מגרה של המסעדה המלזית שאני עובר לידה כל יום ואפילו הריח העבש-מתקתק של השטיחים הכבדים בדירה הויקטוריאנית שלי. לא חשבתי ששבועיים יגרמו למשהו כזה.
גם לא חשבתי שבשבועיים שנעדרתי יקרו שני דברים משמחים כל כך מבחינה מוזיקלית באי; הראשון הוא ש-Oi Va Voi נתנו שתי הופעות טיזר לקראת האלבום השלישי שלהם שיצא בקרוב. כולי בהתרגשות לקראתו. אני ממש סקרן לשמוע לאן הם יקחו את המוזיקה שלהם ואני חושב שאו שאני אוהב אותו בכל מאודי או שאני אתאכזב קשות ואתאסלם. אפיקורסי ככל שזה ישמע, אני חושב שהם אחד החיבורים הכי חזקים שלי ליהדות. עד שהאלבום יצא, הם מפנקים במיי ספייס שלהם בקטעים מהאלבום הראשון ו"הנדיר" (ממש כמו זיעה באוגוסט) וגם קטע מצויין בהופעה חיה עם KT Tunstall

Oi Va Voi – Refugee, Live Shepard’s Bush :: Video (שימו לב לקהל הבריטי האנטישמי שלא סותם את הפה המטונף שלו לשניה)

הדבר השני לא פחות מפתיע. Alpha הוציאו אלבום חדש. למי שלא מכיר, הצמד הזה, אחראי לטריפ הופ הכי מלטף ומרחף שיצא מבריסטול. מוזיקת הלילה טוב האהובה עלי בעולם כולו. בפעם האחרונה שספרתי הם הוציאו שלושה אלבומי אולפן ועוד אלבום רמיקסים. השבוע גיליתי שאני לא יודע לספור. בשנתיים שעברו הם הוסיפו לדיסקוגרפיה אלבום אינסטרומנטלי כפול ואת Without some help החדש, שכולל רמיקסים שלהם ל-Receiver, Coldplay, Massive Attack, Horace Andy ושות', וגם כמה שירים חדשים שלהם בשיתוף פעולה עם כמה שמות רציניים. ואם זה לא מספיק, הם גם מוציאים אלבום אולפן נוסף בסוף השנה. לא נראה לי שהנוכחי שלהם יזכר בתור אלבום מופת, אבל יש שם כמה יציאות בסדר גמור. בכלל, כשמדובר באלפא, אני מאמין באמונה שלמה בביאת הצ'יל אאוט.

Horace Andy – Make my day :: Alpha remix

תמיד יש לי את הפחד הזה שאחרי שאני אחלים מדלקת באוזניים, המוזיקה כבר לא תשמע לי אותו דבר וכל הטעם המוזיקלי שלי יראה פתאום תלוש לחלוטין. מחשבה מבעתת לגמרי. מצד שני, אם זה יקרה, אני יכול להיות סוג של קוטנר. מחשבה מבעתת לא פחות. אני הולך לשים טיפות אוזניים.

9 comments:

Anonymous said...

אני דוקא זוכרת חסד נעורים לקוטנר: בזכותו גיליתי את הקיור, וגם אתה , יה טאמבל, גילית את טלוויז'ן וטום וויטס, אז דבר יפה
וגם היה לו איזה עניין מקסים לכתוב לחברה שלו, I.L.Y בסוף מכתבים .
בגיל שש עשרה זה זכה להעתקות חוזרות ונשנות על ידי זוג אחד חולוני

Shachar said...

האמת, אין לי שום דבר נגדו. אני באמת חייב לו הכרויות עם כמה אומנים. פשוט סתם לא בא לי מפרצים וכרס. איך שלא יהיה, הוא לא איזו דמות מושמצת בעיני.
קוטנר, אם אתה קורא את השורות האלה (יה, רייט...), אני מתנצל. אתה גב-גבר.
ובאשר לך, מגיבה ~אלמונית~, אין לך בושה לכתוב פה על "הראשון"? פה? את משאירה לי לא ברירה. אני אכתוב פוסט קורע לב על "המשמעותית". מקווה שתהני

Anonymous said...

יא שרוט.. גם לא נפגש איתי
וגם חושב שאני אמא שלי ;-)
קיצ-קצ.. אחרי שקראתי הכל הכל
אני חייבת לומר שהייתי פעמיים
בהופעה של oi va voi
ונהנתי בטרוף! אחח סופי, כינוריסטית אגדית.. אין מילים.. והיא כ"כ חמודה,
בסוף ההופעה ירדה לקהל ודיברה איתו
וכו'..
שמעת את האלבום סולו שלה?
http://www.sophiesolomon.com/
האמ האמ.. היא מופיעה בלונדון ממש בימים הקרובים.. ביאאאטצ'..

אגב- גם אני כמוך מחכה ומצפה לאלבום החדש של אוי ואבוי.

החלמה מהירה.
ושום מילה על קוטנר :)

Shachar said...

עד עכשיו אמא שלך נשמעת אפילו יותר מותק ממך. פנויה? סדרי לי משהו
עכשיו תסבירי לי איך זה שראית אותם פעמיים ואני עוד לא? זה מחדל מצידי, ולא הראשון. העצוב הוא שאת האלבום הבא הם הקליטו בלעדיה אם אני זוכר נכון מה שקראתי. לא נורא, אני עדיין בציפייה
מתי את באה לביקור? און דה דבל אני מקווה

Anonymous said...

אלבום שלישי לאוי ואבוי???
איפה השני?

Shachar said...

#1 - Digital Folklore
#2 - Laughter Through Tears

חפש בסולסיק הקרוב לביתך

Anonymous said...

אוקיי. באמזונים לא שמעו על הדיסק הראשון
וגם לא באיביי
וגם באתר הרשמי שלהם זה לא מוזכר
מצאתי איזכור של זה רק בויקיפדיה
אז כנראה שזה באמת נדיר
למה זלזלת?

Shachar said...

אם אף אחד לא מכיר את זה לא בהכרח אומר שזה נדיר. אם הציפור הכחולה מוצאת את האלבום, הוא לא כ-ז-ה נדיר. וחוץ מזה, הרבה קטעים ממנו מצאו את דרכם לאלבום השני.
מצטער, לא נופל להגדרה שלי של נדיר

Anonymous said...

הלו מותק, פעם אחרונה שבדקתי לא היית פנוי ;)
ראיתי אותם פעמיים בפסטיבל בהונגריה
ב 2004 וב 2005, ב 2004 היה מדהים,
ראיתי הופעה מלאה והם עשו הדרן מצויין לרפיוג'י, וב 2005 הגעתי רק לקראת הסוף כי יצאתי מהופעה אחרת שהייתי בה.. לצערי היה הרבה פחות טוב מהפעם הקודמת.
בהחלט עצוב שהיא לא תהיה באלבום הבא :/ אבל עדיין מסקרן.
מתי אני באה? גאד קנואוז.