Thursday, May 15, 2008

שובו של הקרייבפלייר

הכל אני צריך לעשות פה לבד, כבר הבנתי את זה מזמן. פה זה בלוג של קוראים שקטים, אנונימיים, לא מגיבים, לא רוצים לעשות פלייליסט, רק תן לי תן לי תן לי. אז הנה, קחו (ותהנו, כן?).
הפעם אלו כל מיני קאברים שמזמן רציתי לחלוק ולא הצלחתי למצוא תירוץ מספיק טוב. אבל אז נזכרתי שבעצם - כן, זה הבלוג של האבא שלי ואני לא צריך תירוצים (תודה, אבא!). איטס גוד טו בי דה קינג.

Josh Rouse – Chloe Dancer :: קאבר מפתיע לחלוטין לשיר של Mother Love Bone שיכול לגרום לי לבכות בלי לדעת למה. כמה חבל שהשיר לא ממשיך ל-Crown of Thorns. אם במקרה פסחתם על האלבום הזה בשנות התשעים, מומלץ לבקר אותו גם היום, אחד האלבומים המשמעותיים שיצאו מסיאטל.

Adem – Hotel Lounge :: גירסת כיסוי ל-dEUS מהאלבום החדש של אדמ, Takes, שכולו קאברים לאומנים שהשפיעו עליו בין השנים 1991-2001. עוד לא האזנתי מספיק לאלבום בשביל לכתוב עליו משהו במלואו אבל נראה ששוב אדמ הצליח ליצור משהו אישי לחלוטין, אפילו אם החומרים הם לא שלו. איש מיוחד.

Portastatic – And I Was a Boy From School :: לא הצלחתי לעצור את עצמי מלמחזר את השיר הזה שוב אחרי שהופיע פה לפני שנה-שנתיים. כל פעם מפתיע אותי איך שזה עובד באקוסטי.

Get Cape. Wear Cape. Fly – D.A.N.C.E. :: קאבר אקוסטי ל-Justice שבאופן נדיר כמעט ומתעלה על המקור. מעניין אם אפשר לעשות קאבר אקוסטי ל-Stress

Kraak & Smaak – A Man of Constant Sorrow :: כל קאבר לשיר קאנטרי חייב להיות מוצלח לא? בפרט אם עושים ממנו צ'יל אאוט. הקטע הזה לקוח מתוך האלבום המצויין של הצמד ההולנדי (אני תוהה, האם זהו טרנד פלמי של צמדים עם שמות מגוכחים? האחרונים היו C-Mon & Kipski ועכשיו אלה) שיצא השנה ויש בו כל טוב למכביר.

Ojos de Brujo – Get Up Stand Up :: כל דבר שההרכב הזה נוגע בו הופך לאושר. כמו המלך מידאס רק עם חמון במקום זהב. המחאה של בוב מארלי מעולם לא נשמעה שמחה יותר מאשר בגירסה הפלמנקית של המכשפים.

Midival Punditz – Four Sticks :: הרכב טרנס מדלהי עושה קאבר ללד זפלין? אפשר לבטל את האיחוד הבא, נמצא תחליף הולם, תודה לאל (ביחרו את האחד שאתם מחבבים ביותר).

Foo Fighters – Baker Street :: עוד שיר יפהפה מהילדות שזוכה לטיפול עדין על ידי דייב גרוהל וחבורתו. איזה כיף שעוד מישהו אוהב את השיר הזה. מאז שאני פה יוצא לי לזמזם אותו בראש (לזמזם בראש? אני בטוח שזה לא בעברית) כמעט בכל יום, כשאני נתקל בתחנת האנדרגראונד בעלת אותו השם.

Pearl Jam – Love Reign Over Me :: אחרי שכמעט ונפרדתי מהם כידידים, אדי וודר יצא עם אלבום פסקול סולו קורע לב ופרל ג'ם עשו את הקאבר הנפלא הזה ל-The Who עבור סרט נפלא באותו השם. בין רגע מצאתי את עצמי מרגיש כמו אז בגיל 14 כש-Alive בקע בפעם הראשונה מהרדיו סינגל קסט בחדר שלי. התעלות.

ולכל האושר הזה אפשר להאזין בנגן למעלה, אם החלודה לא תמנע ממנו לתפקד, או להוריד אליכם.

5 comments:

Anonymous said...

love it thank you!

Postraumatic said...

בלס דיס קינגדום

Anonymous said...

הידד!!!

candy said...

בדיוק בפוסט הקודם שלך תהיתי מה קורה עם הקרייבפלייר?
והנה אתה בקאמבק מטורף :)

Shachar said...

ברכות לכולכם, תהנו