Monday, December 04, 2006

129 kg of naptime

שיואו. שיואו איזה כיף לי עם Sparklehorse. לדבר הזה שעושה לי כזה כיף קוראים בשם העילג משהו Dreamt for light years in the belly of a mountain. התפספס להם קצת כי שנת אור, למיטב ידיעתי, היא מידת מרחק ולא זמן. אבל בסדר, הם חולמים במשך 9 וחצי טריליון ק"מ בבטן ההר, שיהיה להם לבריאות. אני בדיוק התעוררתי מ-129 ק"ג שלאפשטונדה. אם בתמורה אני מקבל כזה יופי של אלבום אז אין לי שום בעיה עם זה. אבל באמת, איך יצא שמכל האנשים שהיו מעורבים בכתיבה, בביצוע, בהפקה, בייצור ובשיווק האלבום, מכל האנשים האלה שחלקם בטח יותר חכמים ומשכילים ממני, מכולם לא היה אף אחד ששם לב לשגיאה המביכה הזאת? אבל עזבו, מה אני יושב פה על נקודות, אני כל כך נהנה מהאלבום הזה. אני שומע כל מיני דברים אחרים שהם, נו, בסדר, ואז אני פשוט נשבר וחוזר ל-Sparklehorse, למרות העילגות. למרות שמרוב שלא הבנתי איך זה ייתכן הלכתי לשיר הנושא להקשיב למילים, דבר שאני כמעט אף פעם לא עושה. קיוויתי שזה פשוט משחק מילים מבריק, כי מי שעושה כזה יופי של מוזיקה, בטח לא יכול להיות עד כדי כך אידיוטי. אבל שיר הנושא, יפה ונוגה ככל שיהיה, הוא בעצם קטע אינסטרומלנטלי. זין אני אקבל הסבר. וזין משחק מילים. אבל תראו, זה שאני אובססיבי לא צריך לעצור אף אחד מלהנות מהאלבום המקסים הזה עד השמיים. וזה לא שזה קרה מיד, אהבה ממבט ראשון וכל השיט הזה. לקח קצת זמן, אבל אני מאוד מרוצה מעצמי שקלטתי שיש פה פוטנציאל. למרות השם האנאלפביתי. אלוהים אדירים, רק עכשיו חשבתי על זה, יכול להיות שאפילו המעצב שעבד על העטיפה לא שם לב לטעות? באיזה עולם אנחנו חיים לעזאזל? הו, האנושות! כלו כל הקיצים! אני הולך להסתגר בבית ולשמוע משהו טוב. משהו יפה, אינטליגנטי. נגיד, Sparklehorse.

ממש קשה לי להחליט איזה שירים לשים פה. באמת הכל מעולה.אז יש את Getting it wrong ולו רק בגלל שהשם מתלבש על הטקסט פה למעלה באירוניה מושלמת (אנחנו אוהבים אירוניה מושלמת), ויש את Return to me כי הוא פשוט כל כך כל כך יפה.

2 comments:

Anonymous said...

זה אלבום מעולה!!!

Anonymous said...

ידעתי שיום אחד ייצא ממך משהו.

יכול להיות שהם התכוונו ל"חלומות על שנים קלות" ויש להם בעיות בפרפוזישן ולא בפיסיקה? ככה או ככה רואים שיש להם פוטנציאל גדול אבל הם לא ממשים אותו.