Sunday, July 02, 2006

עשי זאת בעצמך

Amiina הן רביעיית צעירות איסלנדיות עם שיק של אולפנה שמנגנות בכלי מיתר בהופעות חיות של סיגור רוס כבר לא מעט זמן. פעם קראו להן Amina אבל זה אז הן גילו שיש זמרת תוניסאית בשם הזה. וחס וחלילה שמישהו יבלבל בינן לבין זמרת מהלבנט, הן מיד שינו את האיות לאיסלנדית תקנית: Amiina.
באיסלנד יש חוג מאוד פופולרי שנקרא "נוער שוחר ביורק", שם חברות אמינה נפגשו בעודן לומדות לנגן על פעמונים, מסור, כוסות יין ושאר ירקות קפואים. יום אחד, הן קמו בבוקר ואמרו: "אם סוונסון, ברגסון ויוהאן יכולים, גם אנחנו יכולות!". כמו רוב הפעמים בהיסטוריה האנושית שבהם נשים ניסו לחקות הצלחה גברית, גם הפעם המין היפה מוכיח שאולי היה עדיף שהוא יכין איזה סטייק סלמון טוב לארוחת ערב במקום לחטט בארגז הכלים של הבעל ולנסות להמציא את עצמו מחדש.
המוסיקה שלהם נשמעת לי לפעמים אוירתית, קסומה ומהפנטת אבל לרוב כמו נסיון כושל לתקשר עם לוויתנים. בכלל, כל הז'אנר האינסטרומנטלי-אוירתי הזה שלהקות איסלנדיות רוכבות עליו כבר לגמרי מיצה את עצמו, ואני לא אומר את זה בגלל שהקיץ כבר כאן.
האמת שראיתי אותן לפני 3 חודשים בערך מחממות את סיגור רוס והם קצת הציקו לי בנסיבות ההן. נזכרתי בהם פתאום בגלל קטע של 30 דקות בו הן מתארחות אצל שושה האיסלנדית וקודחות בראש לייב. דווקא מעניין. שמישהו כבר יגיד לאיסלנדים שמופנמות זה so last year

Amiina - Hemipode

2 comments:

Anonymous said...

חחח "נוער שוחר ביורק"
גדול

Anonymous said...

יואבי, אתה יכול כבר לצאת לקורס מדריכים :-)