Thursday, July 31, 2008

אנחנו על המפית

שלשום, בעוד אחת מההופעות, פגשתי את הבעלים של Excelsior Recordings , הלייבל של zZz שהופיעו באותו הערב. חוץ מהעובדה המשעשעת והמשמחת שהוא הבן אדם השני שאומר "רוקפור!" כתגובה אינסטקנטיבית לשמע העובדה שאני מישראל (הראשון היה הגיטריסט של Meligrove Band) הוא סיפר לי סיפור מעניין שלא שמעתי קודם. האגדה בתעשייה מספרת שאי שם בתחילת הניינטיז EMI רצו לזרוק את רדיוהד לכל הרוחות אחרי ש-Pablo Honey, אלבום הבכורה שלהם, לא הרקיע שחקים במכירות. אבל אז, Creep הגיע למקום הראשון במצעד המכירות במדינה איזוטרית וקטנה בשם ישראל ומישהו בהנהלה הבכירה החליט לתת להם עוד צ'אנס. ההמשך',כמובן, ידוע לכולם. אז מה? סיפור אמיתי או בדיחה הולנדית על חשבוני? אם למישהו יש מה להוסיף בנושא יהיה מעניין לשמוע.
אתם מבינים מה זה אומר? יכול להיות שאנחנו, העם הנבחר היושב בציון, במו ידינו, הבאנו גאולה לעולם בצורת רדיוהד? זה הרי יכנס לחומר התעמולה של משרד החוץ אם יתברר שזה נכון. כמה שנים אפשר עוד לרכב על יהודי העבר כמו אינשטיין, וודי אלן, ברברה סטרייסנד או גונזו מהחבובות (עם האף הזה אל תגידו לי שהוא לא יהודי)? הגיע הזמן לזוית חדשה וצעירה כדי לשווק את המדינה הכושלת. בכלל, אני חושב שאישתו הישראלית של ג'וני גרינווד צריכה לשכנע אותו להתגייר ואת העורלה שלו, אחרי שיחתוך, צריך לתלות בכנסת, לתפארת מדינת ישראל, היא מדינת היהודים! (חוץ מיהודי, הרצל גם היה איש זאב ידוע).

בעוד שעות ספורות אהיה על מטוס בדרך לברלין. בכל הביקורים האחרונים שלי בגרמניה, לא הצלחתי לגרום לדמיון שלי להפסיק ולצבוע את העיר שבה הלכתי בסממנים נאציים - "הנה, שם מלמעלה ירדו הדגלים לאורך כל הבנין, כן...בדיוק ככה. וכאן משמאל יהיה הפודיום. טוב. עכשיו תוסיף עוד כמו עשרות אלפי אנשים כאן בכיכר...בול! אפשר גם כמה טנקים ואיזה פולקסווגן שחור עם תת מקלע? מעולה, תודה. שום דבר לא השתנה פה מאז". דור שלישי לשואה, לא הולך ברגל. אולי ביקור בגראונד זירו של מדינת ישראל יאזן קצת את הבחילה הזאת שעולה לי בכל פעם שאני מריח את הארומה המעופשת והגזענית של גאווה יהודית.

Hospital Ships – I Want to Get It Out
Back in Judy's Shack – The Forest
The Sugar Oaks – Very Sparrow

3 comments:

ינון said...

לפי מה שאני יודע, הקרדיט לגילוי של רדיוהד מגיע, איך לא, לקוטנר. אז צריך לשאול אותו, אם זה נכון אני בטוח שהוא לא יכחיש...

מרוב תהיות על גרמניה האחרת (ואגב, סיכום ביניים של הדיון הפילוסופי: אין גרמניה האחרת. עד שיוכח אחרת :) לא אמרת כלום על השירים. מי? מה? למה?

Anonymous said...

התחלתי להתחיל לעקוב יותר טוב, אז איזה כיף לקבל ברידר פוסט משובח שכזה! ולא להוריד את העורלה של מר גרינווד, זה עלול לחסל לו את המוג'ו והמוזה חס ושלום טפוטפוטפו שלושנקישותעלעץ. מקווה שהסיפור הזה נכון, לפחות יהיה משהו להתגאות לגביו שהוא יותר עדכני מתפוזים ופחות משעמם מהיטק.

Unknown said...

ברור שזה נכון ! הרי ידוע שהיהודים מנהלים את העולם. אנחנו גם השתלנו את לאונרד כהן ווודי אלן כדי להשתלט על כל תרבות המערב, שלא לדבר על בילי קריסטל וסטיבן ספילברג... אני חושב שבלעדינו גם מוריסי וניק ייב לא היו מצליחים כל-כך:-)
אבל ברצינות יכול להיות שזה נכון. צריך אולי לבקש מגיא חה שידבר עם קוטנר על זה.