Thursday, May 17, 2007

עינו של הנמר

מהפעם הראשונה ששמעתי את Men’s Needs, הסינגל החדש של The Cribs, רשמתי לעצמי בראש לבדוק את המילים של השיר הזה. כמו רוב הדברים שאני מנסה לזכור, גם זה נדחק אל תהום הנשיה. בדרך נס, ירד הנביא בולצמן מהשמיים ולינקק לוידאו של השיר, מה שהחזיר אותו לתודעתי ושלח אותי לחפש אחר המילים. להפתעתי הרבה, מילות הפזמון הן:
Men’s needs, are full of greed
ולא כמו שחשבתי:
Men’s needs, Apollo Creed
דמיינו לכם את אכזבתי הרבה שאחרי שבועות בהם אני מאושר מזה שסוף סוף אפולו קריד זכה לשיר הלל ראוי, אני מגלה לפתע שזה שוב המבטא הבריטי שמהתל בחוש השמיעה שלי. מחדל, אפילו לא שיר אחד שמשבח את המתאגרף המוכשר הזה (שתבע בעצמו את המונח Eye of the Tiger!), סמל ומופת למאות מתאגרפים שחורים שהלכו בעקבותיו והוטחו לקרשים על ידי סייחים איטלקיים ורוסים מרובעי לסת.
אך אל דאגה, אחת מהסיבות שמונוקרייב פה היא לתקן עוולות עולם ולכן אני מכריז חגיגית על תחרות חדשה: אפולו קריד, איתך תמיד. המשימה שלכם, אם תסכימו לקבל אותה: כתבו שיר (אנגלית או עברית) שיתאים ללחן ויהיה לטקסט המהלל, המרגש והפיוטי ביותר שנכתב אי פעם לכבוד מלך העוקץ, הרוזן ממונטה פיסטו, אפולו קריייייייייייייייד!!!!
המשורר המוכשר ביותר יזכה בחולצת מונוקרייב ובמגבת ספוגת זיעה של אפולו עצמו. את השירים שלכם שילחו נא לכאן. כמו בתחרות הקודמת, גם הפעם יש כמה אנשים שההשתתפות עליהם אסורה: צאלה כץ, מצטער אבל זאת תהיה משימה פשוטה מדי לכשרון שלך (ראיתם את התרגום המבריק שלה ל"ינשוף וחתלתולי" בתגובות אצל צ'יקי?). וחוצמזה, כבר יש לך חולצה. גם לך, פדידה, יש אחת אז תשכח מזה. בעצם, כל מי שזכה בחולצה – שישכח מזה. שאר העולם, זאת ההזדמנות שלכם לעטות את החולצה הנדירה הזאת. קדימה, תעשו כבוד לכושי.

The Cribs – Man’s Needs (השריף האנטישמי שוב ביקש שנוריד ואיים בתביעות, הזונה. קבלו קליפ במקום)


(ושיסלח לי האל על המוזיקה המחורבנת שאני מביא פה, זה הכל בשביל אפולו.)

2 comments:

Anonymous said...

תודה, תודה. אני מקריאה בשלישי הקרוב בפסטיבל ת"א לשירה ואקדיש שיר למונוקרייב :-)

Anonymous said...

אפולו קריד :) משעשע. זה תמיד מאכזב לחשוב שהזמר אומר משהו ממש מגניב בעוד שהוא בעצם אומר משהו יותר סטנדרטי. קרה לי למשל עם "digging the grave" של faith no more כשהייתי בטוח שפאטון אומר בסוף "it's out of this world, covered in blood!" כשהוא בעצם אומר "And it's out of this world, Comfortable"