Saturday, May 26, 2007

אינטגרציה

הבעיה עם לחיות באי הזה היא שאתה מבודד. לנסות ולהסיק אם להקה מסויימת מוכרת בעולם מהטלויזיה או הרדיו הבריטי זה קצת כמו לנסות ללמוד אינסטלציה מסרטי פורנו – יש סיכוי טוב שתקבל רושם מוטעה לחלוטין על הנושא.
וכך קורה שישנן להקות שאני משוכנע שיש להן תוקף לוקאלי לחלוטין ואין מה להזכיר אותן ושנה אח"כ אני מגלה פתאום שהן אחת הלהקות החביבות על האייפוד הרעב (ע"ע The Maccabees). מנגד, ישנן אותן להקות שאני משוכנע שגיליתי במו אוזניי ובעודי רץ, מלא התלהבות, לבשר לעולם עליהן, אני לומד שהן כבר מזמן נחלת הכלל וזוכה למבטים מלגלגים מהעולם (אותם מבטים שלהם זוכים זקנים שמשוכנעים שיש גנב עם שיער לבן שמעשן מחוץ לחלון בקומה השלישית בבית האבות בו הם מתפגרים לאיטם).
כל ההקדמה הזאת הייתה למעשה סוג של דיסקליימר להמשך; החלטתי שעלי להכיר את בני איי טוב יותר. אם אני מצפה שהמקומיים יקבלו את השיער הארוך והאקלים הלבנטיני שלי, אני אאלץ להתגבר על הדחייה שלי מהסיכות האינפנטיליות האלה שהם כל כך אוהבים, מהתספורות אימו המקולקלות שלהם, מהשיניים הרקובות והעקומות שלהם ועוד חריגים כאלה ואחרים. אז החלטתי למצמץ ראשון ולעשות סקירה של מה שילידי המקום מאזינים לו, אולי ככה אלמד להפסיק לפחד סופית מבריט-רוק-פאנק-אימו-שיט או לפחות אמצא את הלהקה הגדולה של שנה הבאה (או שעברה, כמו שכבר הסברתי). אז הנה כמה שמות שחוזרים להופיע מול העיניים שלי שוב ושוב כבר לא מעט זמן והצלחתי לשמוע אותם יותר מפעמיים בלי להרגיש בחילה או סחרחורת:

Xerox Teens :: ניחוח רענן עם שמץ מופרעות ולא מעט מקוריות עוד יכולים להביא אותם לאנשהו. השם המשובח שבחרו לעצמם סיבך אותם מעט אם איזו חברת מכונות צילום והם נאלצו להחליפו ל-XX Teens, שם שוודאי יגדיל את כמות הנכנסים לאתר שלהם. חלקם יהיו אפילו חובבי מוזיקה.

Xerox Teens – Onkawara
Xerox Teens – Darlin

YourCodenameIs:Milo :: לא להקה חדשה מסתבר, אבל האלבום האחרון הוא זה שתפס אותי באוזן. משהו בו מצליח לתעתע בי כל פעם מחדש; זה מתחיל בסדר, לפרקים אני מתחיל להשתעמם ואז פתאום הם שוברים חזק ימינה ואני שוב מקיץ ומקשיב מרותק. אין ספק שהם מגוונים יותר מהממוצע, אני פשוט עוד לא בטוח כמה נעים לי עם זה.

YourCodenameIs:Milo – Understand

The Pigeon Detectives :: מכל השמות מסביב אני מניח שזה השם שבוודאי נטחן גם בערוצי המוזיקה שאינם מקומיים. בוא נגיד שזה גבול הסיבולת שלי בכל מה שקשור בז'אנר, אבל כשאני מזהה שיר כוח™ גם איסטניס מזרח תיכוני מתנשא שכמותי רוצה לצרוח את המילים יחד עם הפזמון.

The Pigeon Detectives – I Found Out

Late of the Pier :: עושה רושם שאלקטרו פופ תמיד עובד עלי. במיוחד אם הוא נשמע טוב כמו המקור. יש עוד 1000 כמוהם ויהיו לפחות עוד 1000. תרשו לי להתענג עליהם רגע קט לפני שאני עובר לדבר הבא.

Late of the Pier – Space and the Woods

Wild Beasts :: אופרת פופ? גיי פרנדלי רוק? זאת ועוד. כל פעם שאני שומע אותם, אני רוצה לפזז. אין דרך אחרת לתאר את זה, זה עד כדי כך טוב. השם של השיר מדבר בעד עצמו.

Wild Beasts – Brave Bulging Buoyant Clairvoyants

אם מצאתם את הסקירה הזאת ראויה, אני אשקול לחנוך פינה בבלוג. אם אתם מרגישים שהבכתי את עצמי עד כלות, אנא לחצו על המספר 'כ'.

2 comments:

Unknown said...

Resistance is futile.. phase two of the assimilation has begun.
Next up, an H! hat in neon pink, klaxons and that silly 'new rave' movement.

candy said...

שאתה התחלת לכתוב מלא בבלוג:)
ברור שהסקירה ראויה!!!

לא אמרנו שאתה שולח לי איזה שיר בוקר?