Monday, September 19, 2005

ס'אוחתק


למי שכבר מכיר הפוסט הזה לא הולך לחדש כלום, אבל למי שלא – יש לי העונג להכיר. בכלל, זה תמיד כיף להכיר למישהו דיסק/אמן/להקה טובים שהוא עדיין לא שמע. מין גאווה כזאת, כאילו שחלקיק מהקרדיט הולך אלי.
אז ככה, לפני שלוש שנים בדיוק נסעתי למדריד לחילופי סטודנטים, וכמו שאומר הפתגם "ברומא תתנהג כמו רומני", אז כמו סטודנט ספרדי טוב במקום ללימודים נסעתי עם חברים לברצלונה. מתישהו נכנסנו לאיזה חנות בגדים מגניבה עם מוכרת עוד יותר מגניבה ששמה מוזיקה הכי מגניבה. מין שילוב מוזר של פלמנקו, מזרחית, רוק וראפ. שאלתי מה זה וקיבלתי תשובה בחצי אנגלית חצי ספרדית ומבטא צרפתי כבד שנשמעה כמו "ברכה דה אוחתק" וישר הבנתי שאין שום סיכוי בעולם שאני אצליח לאתר את הדיסק הזה. למזלי, למרות שהטעם הספרדי הנפוץ במוזיקה זה משהו בין דורון מזר לדייויד ברוזה אבל יותר קיצ'י (כן, יש דבר כזה ועוד בספרדית), הפעם הראו הספרדים שקצת אופי יש והטיסו את Ojos de Brujo לראש מצעדי המכירות.
ומה יש באוחוס? שני די.ג'ייז, שלושה פרקשניסטים, זמרת פלמנקו מדהימה, באסיסט פאנקי ושני גיטריסטים שייגרמו לרוב אשפי הדיסטורשן להניח את הגיטרה ולהתחבא בפינה. שילוב עשיר והכי מרענן שיש של פלמנקו, צלילים ערביים, רוק, פאנק והיפ-הופ, או בפי הלהקה "חיפ-חופ פלמנקיו".
אז יאללה, זיינתי ת'שכל מספיק, למי שעוד לא שמע אז יש שני דיסקים ועוד אלבום רמיקסים פחות מוצלח. מבחינתי Bari, השני שלהם הוא אלבום מושלם, מהלחנים דרך הנגינה ועד הסאונד.

2 comments:

Anonymous said...

I love your Blog, but take what happens when you use both Hebrew and English on the same post...

Roi said...

Thanks man, we know, still working on it...