Sunday, May 28, 2006

Very premium

את Everything is illuminated קראתי לפני כמה שנים. חלק על החוף בתל אביב, חלק בסיני. יש משהו חזק יותר בטרגדיה שמוגשת כקומדיה. בני האדם, כידוע יצורים אינטליגנטיים למחצה בלבד, תנו להם לצחוק קצת והם מורידים את כל ההגנות.
כדאי לקרוא באנגלית, כי התעללות בשפה האנגלית כמו שיש פה לא רואים לעתים קרובות, אבל למי שאין כח לקרוא יש גם סרט והוא לא פחות טוב. הליהוק מעולה, (למרות שאלייז'ה ווד קצת מיצה את עצמו בתפקיד הבחור עם העיניים הענקיות והבעת החננה במצוקה), המשחק טוב ומעבר לזה אוקראינה מעולם לא נראתה יפה כל כך. בעצם, כשאני חושב על זה, לא נראה לי שאוקראינה כיכבה אי פעם באיזשהו סרט. אתם מוזמנים לתקן אותי. סרטים דוקומנטריים על צ'רנוביל לא נחשבים.
נקודה למחשבה: במעבר מהספר לסרט נעשו כמה שינויים, חלקם מהותיים וחלקם פחות, אבל לדעתי כולם מוצדקים. זה האיר את תשומת ליבי לעובדה שסרטים שנשארים נאמנים לחלוטין לספר בדרך כלל לא עובדים. ספר וסרט הם מדיומים שונים בעלי יכולות ומגבלות שונות וקצת מוזר לצפות שהמעבר ביניהם יכול להיות ללא שינויים. או שיוצא לך צופן דה-וינצ'י.
בחזרה לענייננו, למרות שאני לא התלהבתי מגוגול בורדלו וביירות, מה שהופך אותי לבלקניסט הנחות מבין שני כותבי הבלוג, הפסקול של Everything is illuminated הוא בהחלט סוג של תענוג בלקני-אוקראיני משובח. הגוגול מככב שם וגם לנינגרד, שאני לא מבין מילה ממה שהם אומרים אבל אם המוזיקה טובה אז זה פחות חשוב.
יאללה, מספיק, או כמו שאלכס היה אומר:

I will depart now for there are many girls who want to be carnal with me because I’m such a first rate premium dancer.

Leningrad – Zvezda rok

0 comments: