Wednesday, October 18, 2006

על הסכין

מוכרי אבטיחים בשוק תמיד מנסים לפתות אותך עם פלח משולש קטן במין משחק מוחות אה-לה ויזיני בנסיכה הקסומה; אם המוכר מוכן שתטעם כנראה שהאבטיח טעים אחרת הוא איבד לקוח. מצד שני, אם תטעם את הפלח כבר לא יהיה נעים לא לקנות ויותר מזה, כבר נבנה סוג של אמון בינך ובין המוכר כך שאם תסרב לאבטיח אחר מזה שטעמת, הוא ממש יפגע. מכל הסיפור הזה המרויחים העיקריים הם מוכרי האבטיחים. כבר קרה לי לא מעט פעמים שחזרתי הביתה עם אבטיח חמוץ. אבל מה שלא קרה לי אף פעם, הוא שכשפתחתי את האבטיח בבית גיליתי בתוכו שתי נינג'ות במופע קברטי.
נשמע מופרך? זה בדיוק מה שקרה לי ביום שבת האחרון. לא עם אבטיח אלא עם ההופעה של The Knife. הצמד השבדי הגאוני הזה הגיע לפורום (בפורום? בפורום! חולצות יפות יש לשחקנים...) ואני הכנתי את נעלי הריקודים הצהובות שלי לחריכת רחבות רצינית.
"מי צריך חימום? ברצינות, שורפות לי הרגליים (יש למישהו במבה?)" חשבתי לעצמי, אך כמו תמיד, אף אחד לא שאל בעצתי. לפתיחת ההזיה עלתה גברת מיוחדת מאוד העונה לשם Planningtorock, שאלמלא הייתה דומה דמיון מפליא לבחורה מטורללת שפעם יצאתי איתה, כנראה שלא הייתי מזכיר אותה. PTR היא אומנית מיצג שלבושה בפראק לבן, מחליפה כובעים ביזאריים (שנראים כמו קסדות של storm troopers), שרה מעט ומייבבת הרבה, בקול שמזכיר את ג'ניס ג'ופלין, על רקע פלייבק. ואת כל זה היא עושה כשהיא עומדת על כיסא ומאחוריה מוקרנים וידאו Fארטים עם אפקטי בר מצווה ובהם נחשו מי מופיעה? היא עצמה באותה תלבושת וכובע. נפלאות הטכנולוגיה. זה נראה ממש ככה, וזה לא היה רע בכלל. מוזר, מאתגר, שונה אבל ממש לא גרוע. משהו במונוטוניות והדיסהרמוניה יחד עם ההופעה המוקצנת שלה תפס אותי. או אולי בעצם זאת הייתה הנסיכה השבדית הקרירה שעמדה לימיני והתעלמה ממני בצורה שלא מותירה ספק – היא רוצה אותי.
מאז ששמתי לב שהיא שם הכל השתנה; ההמתנה להופעה נראתה כמו נצח. והיא עמדה לה שם לידי, נשענת על המעקה בוהה בנקודה אקראית בחלל כמו שרק יפהפיות אמיתיות יודעות. ואני עמדתי לידה, בוהה בנקודה אקראית בחלל רק קצת יותר נמוכה מזאת שלה (בכל זאת, גבוהה ממני בראש). The timeless art of seduction. את המתח המיני שהיה בינינו היה אפשר לחתוך בסכין.
התמזל מזלי, והסכין לא איחרה להגיע (האמת שהיא איחרה אבל זה לא מתלבש טוב). ובכן, כאן מגיעה התפנית בעלילה השחוקה של אוסף הפוסטים על הופעות חיות; כמו שכבר הזכרתי בסיפורים על האנה האקלברג ואדמ, אני לא טורח לבדוק איך נראה האומן לפני ההופעה. בהיותי עצל ושפל, אני גם לא טורח לקרוא ביקורות על הופעות אלמלא הם נכתבו על ידי. הכשל המודיעיני הזה שלי עלה לי בצניחת לסתות רצינית כשהאחים הסכינאים עלו לבמה.
מסתבר שהצמד השבדי מופיע לבוש בחליפות נינג'ה שחורות ומסכות סקי תואמות, כאשר לפניהם על הבמה מסך סמי-אטום שעליו מוקרנים וידאו Fארטים, מאחוריהם מסך נוסף שגם עליו, הפלא ופלא, מוקרנות נפיחות וידאו, ומצידיהם בובות ענק של רב חובל עם פרצוף מפלצתי ואיש זקן שמסובב מנואלה של מכונת נגינה. תוסיפו לזה שלל אורות צבעוניים על הבמה, אוסף מנורות אולטרא סגול ו...עוד 3 מסכים קטנים שעליהם, כן, וידאו-ים קטנים, לרוב של פרצופים שהצטרפו אליהם בשירה. אנשים כלבבי. מחרבנים על העולם ועוד עם שיק גלייריסטי.
החלק המוזיקלי בהופעה היה גם הוא מפתיע לא פחות. כל הציפיות שלי לגרסאות אנרגטיות וקורעות של השירים שלהם הוחלפו בביצועים כמעט זהים לאלבום כשבכולם האחות למשפחת Dreijer עומדת במקום ושרה בקול המדהים שלה על רקע פלייבק מלא בעוד האח גם הוא נטוע במקומו ומתופף בכבדות מה על תופים אלקטרוניים. ברגעים מסויימים אני מוכן להשבע שהתיפוף שלו לא היה מסונכרן עם הצלילים שבקעו מהרמקולים.
רציתי לקפוץ לקדמת הבמה ולצעוק: "המלך ערום! המלך ערום! אתם לא מבינים שהבדיחה על חשבונכם?! בזמן שמילי ונילי השבדים נותנים לכם הופעת קריוקי איכותית, באותה השעה במקום אחר יש עוד הופעה של The Knife עם זוג נינג'ות אחר!". לשמחתי, מנעתי מעצמי את המבוכה הזאת בעיקר בגלל שהייתי עסוק בלהנות מכל שניה (ואולי גם קצת כי לא רציתי לחרב את הסיכויים עם הבלונדה). אז זה פלייבק – סו פאקן וואט? אני במסיבה ענקית בגלריה ורוקד לצלילי הסכין.
האמת שאני חייב להוריד את הכובעון בפני האחים. הם לקחו את האמת הפנימית שלהם עד הסוף. כל קטע וקטע היה מלא מתח ואנרגיה אבל לא התפרץ אפילו לשניה. הקהל לא קיבל אף לא דבר אחד שהוא ציפה לו. אפילו Heartbeats, המגה-להיט שלהם, בא בגרסת כיסוי בלתי רקידה בעליל, שלא לדבר על ההדרן המדוד של שיר אחד שחתם הופעה קצרצרה בת שעה. גם כשמחרבנים לי על הראש, אני יודע להעריך איכות מהי.
ומה עם השבדית, אתם בטח (אמרתי בטח) שואלים. במהלך כל ההופעה היא עמדה לידי ורקדה בטירוף, שזה אומר, ואני לא צוחק, לחכך את קצות האצבעות עם הקצב ולמחוא כפיים חרישית ובנימוס בסוף כל שיר. ניכר שהיא נהנתה מכל שניה בחברתי ושסיפקתי לה ערב שהיא לא תשכח. אחרי כזה קליימקס כבר לא ראיתי לאן הקשר שלנו יכול ללכת. והיא גם גבוהה ממני בראש, שזה לא בא בחשבון.

The Knife – Heartbeats:: Planningtorock remix
Planningtorock – Changes
Planningtorock – Hiding where I’ll find me

תוספת מאוחרת - גרסת ההופעה:
The Knife - Heartbeats:: One music sessions


3 comments:

Anonymous said...

I believe that is the mp3 I made of Planningtorock remixing The Knife!! So cool to see it here!!

Shachar said...

man, are you serious? you made it? its fucken brilliant.
since I saw it on 20jazzfunkgreats its been posted all over the blogosphere...

Anonymous said...

וואו! הפלנניג טו רוק הזאת מגניבה לאללה
הרבה זמן לא שמעתי משהו כל כך טוב ושרוט